PMI’ a göre “Başarılı Proje Yöneticileri proje yönetimini kurum stratejilerine bağlar ve proje yönetimini sorunları çözecek şekilde konumlandırır.”
Strateji, proje hedefine ve başarıya ulaşmak için ayrıntılı bir planlamadan oluşmakta olup uzun vadeli hedeflerimizi gerçekleştirmemiz için gerekli olan kararlarla beraber faaliyetlerin bütününden oluşmaktadır.
Durum Analizi
Dışsal Tehditler
İçsel Zayıflıklar
Fırsatlar
Güçlü Yanlar
Mevzuat
Ürün & Hizmetler
Stratejik Proje Yönetimi
Strateji devamlı ve tekrarlanan bir süreç olmakla beraber mantıklı adımlarla ayrıntılarına inebileceğimiz şu parçalara ayrılabilir:
- Hedef Belirleme
- Strateji Geliştirme Süreci
- Müşteri Analizi
- Şirket İçi Analiz
- Stratejik Seçenekler
- Stratejik Düşünme
- Stratejik Kararları Uygulama
Strateji Geliştirme
Strateji geliştirme süreci aşağıdaki 3 temel soru üzerinde odaklanmakta:
- Şu anda neredeyiz,
- Hangi yöne ve hedefe gitmeliyiz,
- Bu hedefe nasıl ulaşabiliriz,
Stratejik plan geliştirme
İş planının ötesinde araştırma
İyi strateji, rekabetin panzehiridir. Stratejik düşünme, değer teklifinizi ve benzersiz değer zincirinizi tanımlayan bir strateji geliştirme sürecidir. Bu süreç, pazar ve rekabetçi araştırmaların yanı sıra şirketin yeteneklerini ve onu etkileyen endüstri güçlerinin bir değerlendirmesini de içerir.
Strateji planı oluştururken bir diğer yaklaşım da çekirdek işletme düşünce şeklini kullanmaktır. Çekirdek işletme en yüksek rekabet avantajını oluşturabilecek ürünler, müşteri segmentleri, süreç ve teknolojiler olarak tanımlanmaktadır
Kapsamlı bir stratejinin planının oluşturulması, konumlandırma ve uygulama bileşenlerini de içermektedir. Konumlandırma ve uygulama arasında dengeleme ile etkili bir strateji planı sağlanmış olur.